tisdag, januari 18, 2011

Dimhöljda Lockne!

I dag låg temperaturen på runt -3, solen lyste och himlen var blå! Kännde hur jag bara ville hem, ta med kameran ut och fota lite härliga vinterbilder när solen äntligen tittar fram! Sagt och gjort, jag tog ut en friskvårdstimme, styrde bilen hemåt för att skynda mig ut medan det var ljust! Ju närmare jag kommer Lockne, ju mer disigt blir det, och jag inser att några kort med klarblå himmel och sol, det blir det inte i dag! Men 1 timmes och 10 minuters promenad med kameran blev det i alla fall och jag knäppte desto mer dimmiga kort i stället! Och det går ju det med.....

På ens sidan var solen på väg ner.......




Under en sträcka på ca 100-150 meter var sikten lika med noll! Tur det är en liten smal väg som bara används av de som bor efter den, ingen genomfartsled, så risken för att det skulle komma en bil var ju inte så stor. Men dimma tar ju även bort ljud på något sätt så lite otrevligt var det, den korta biten! Var hela tiden beredd att kasta mig ner i diket för säkerhetsskull!


Hur är det Tissanova.... går elstängsel under kategorin elledningar? Eller går de som staket?;-D




Vart tog vägen vägen? Skoterspåren på sjön försvinner i tomma intet! Trollskog


...och på andra sidan är månen på väg upp!

2 kommentarer:

  1. Men vilka vackra foto, gillar även staketen mycket! speciellt två foto här gillar jag. Det med staketet (fjärde nerifrån) och det med dimman mitt i fotot mellan träden. Så magiskt och man hör nästan tystnaden (? Öhh, ja hur blev de där nu då).
    Mera mera mera foto!!!
    Hos oss är det jättefult och snön är mer svart nu, trist. Men då är vi väl på väg mot VÅR:-).

    SvaraRadera
  2. Ja det översta är ju också grymt ser jag nu!!!

    SvaraRadera