lördag, januari 08, 2011

Lador!

Japp "Tissa" det heter lador! Och här har jag flera! Det finns ju en uppsjö av dem här. De står mitt på åkrar, i skogsbryn, vid vägkanten och även I skogar! Och det är väl tur att det finns en uppsjö av dem då de inte restaureras när de börjar förfalla, de rivs ner och plockas bort! Vet inte hur det är i dag men för ett antal år sedan var det väldigt inne att köpa gamla timrade lador för att bygga sig en stuga/hus av! Så mamma och pappa sålde några när jag var liten! Men som sagt, jag vet inte om man gör det i dag, eller om man använder nytt timmer i dag!
Här kommer kort på lador som finns bara på den rundan jag gick i dag! Och det är bara de jag ser, det finns nog lika många som inte syns ifrån vägen!

3 kommentarer:

  1. Jag säger det igen... jag är SÅÅÅ avundsjuk. Imorgon ska du få se- DÅ ska jag också leta upp en lada men hallå, vi har ju töväder nu så allt ser ju bara trist ut. Imorgon ska du minsann få en lada av mig :-)! Med eller utan snö ;-).

    SvaraRadera
  2. Jag väntar med spänning på att få se hur era lador ser ut. ;-D

    SvaraRadera
  3. hej och tack för fina bilder,kan bara berätta när vi jagade älg i lillhärdal så bodde vi 6 man i en sådan lada,mysigt "tinas pappa"

    SvaraRadera