söndag, november 18, 2012

Fototriss - linjer


Veckans fototriss är linjer. Jag tänkte genast på järnvägen som ett alternativ. Och då vi har den runt "husknuten" så gick jag upp med kameran för att knäppa kort på rälsens linjer. Hade sedan tänkt mig de vita linjerna på våra landsvägar som ett andra alternativ. Men när jag väl var uppe vid järnvägen så insåg jag ju att jag hade alla 3 alternativen här och att de till och med hör ihop. Det blev en triss i trissen.

Rälsen så klart!
Ledningarna till järnvägen.



      
Och så masten som står där den gamla stationen stod. Vi är inte helt säker på vad den är till för, jag och maken, men vi är ganska övertygade om att den hör till järnvägen/SJ!

För flera trissar klicka här: 


9 kommentarer:

  1. Snyggt och fint trissat med härliga bilder!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Japp, där ser man, man behöver inte krångla till det, snygg triss fixade du på ett och samma ställe.

    SvaraRadera
  3. Jättehäftigt! Snygg triss!
    När jag följde min dotter och dotterdotter till tåget häromsistens tänkte jag också på alla linjerna vid Brunflo station! Jag tog foton då, men har inte hunnit med Fototrissen riktigt! Ja, att lägga upp tre foton är väl inga problem, men att gå igenom alla andras fototriss och kommentera tog så mycket tid att jag blev sittande i timmar vid datorn, i stort sett både söndagen och måndagen! Men jag har fått se fantastiska många fina foton!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fin sammanhängande triss :)

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg triss! Bra med tågspår, jag hade valt ut en ur arkivet, men fick inte ihop en så sammanhängande triss som du, så jag lade ner det!

    SvaraRadera
  6. Första bilden har ett sugande djup!
    O du håller dig till "järnvägslinjer"!

    SvaraRadera
  7. Linjer många var det här - av olika typer men de hänger ihop. På den första tänker jag om det "skräp" som ligger på spåret att hoppas det går bra när tåget kör över det....jag tror det är en trädrot som är katad där.

    SvaraRadera
  8. Fyndigt av dig att hitta motiven. Det gäller att tänka till lite, så jag förstår att du har roligt när du gör de här "trissarna" .... Rälsen är riktigt häftig ... ;)

    SvaraRadera