söndag, december 09, 2012

Fotortriss - Reflektioner

-Jag får hoppa över den här veckan tänkte jag. Reflektioner går ju inte att fota! Men hur som haver så googlade jag på synonymer på reflektion och fick ju upp flera och några är: Begrunda, fundera, tänka, återkasta och spegla. Jag tog en lätt utväg och valde "spegla". Och i juletider blev det jultema. 


 Först min vas med en flerfärgad ljusslinga där speglingen blir i marmorhyllan den står på.
Sedan blev det mitt luciatåg som står på just en spegel .

Och sist är det advetsljusstaken som återspeglas en massa gånger i fönstret!

För fler fototrissar klicka här:

10 kommentarer:

  1. Visst kunde du fota reflektioner!!
    Trean med adventsstaken får ett extra poäng av mig... :-)

    SvaraRadera
  2. Smart att googla hade själv lite svårt att komma på något.

    SvaraRadera
  3. Ja, det var reflektioner för årstiden.

    SvaraRadera
  4. Ibland får man tänka till lite och fundera över ordens betydelse ... och du gjorde en snygg tolkning tycker jag ... ;)

    SvaraRadera
  5. Mysig triss på temat :) härlig julstämning.

    SvaraRadera
  6. Å va fint:-)!! va duktig du är! Mitt fotande ligger HELT på is, jag har ändå ingen dator att lägga in bildena på *arg*. Vilken härlig fart du har på bloggen finaste! Va glad jag blir att du ser mina sällsynta små livstecken:-). BAMSEKRAM PÅ DEJ!

    SvaraRadera
  7. Se, det var ju inte så svårt! ;-) Jättefint. Har ett likadant Luciatåg!

    SvaraRadera
  8. Fina foton. Roligt att fota efter ett tema. Du har fotat reflektioner på ett härligt sätt.

    / Maria husetfullt

    SvaraRadera