söndag, oktober 27, 2013

Fototriss 236 - En låt.

Veckans fototriss hittade jag i mina mappar på datorn. Fotona jag tog för ca 3 veckor sedan när vi var i Strömsund, Jämtland....

Behövs det en ledtråd så kan jag säga Beppe Wolgers......

Och behövs det ytterligare ledtrådar så är låten från en film som innehåller både riktiga människor och tecknade figurer, några figurer heter: En Dum en, Blomhåret, Dunderklumpen, Pellegnilot, Elvira Fattigan bland andra......




...och låten jag söker är Jätten Jorm från filmen Dunderklumpen.


Fler trissar hittar du här:
 

9 kommentarer:

  1. Ohh, jätten Jorm, vilken nostalgi! Je e jätten Jorm å ja gilla mest å bada! Väl trissat!

    SvaraRadera
  2. Nämen det var en svår en... tror minsann att jag aldrig hört den låten! Men bilderna var ju JÄTTElika ;)

    SvaraRadera
  3. Det var ju en fin bildtolkning av den låten.

    SvaraRadera
  4. Underbare Beppe! Det var länge sedan jag tänkte på Dunderklumpen nu! Finfina bilder! Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på Jorm!
    Perfekt till den låten.
    Beppe var en speciell man....

    SvaraRadera
  6. Känner inte till låten men verkar passar bra till dina härliga bilder!

    SvaraRadera
  7. Tänkte på Dunderklumpen, men kom inte ihåg låtarna tyvärr, roliga bilder i alla fall

    SvaraRadera
  8. Har uppdaterat mig om Dunderklumpen denna vecka, och fräschat upp minnet kring alla figurerna och musiken, tack vare dig. Det är verkligen en underbar film. Hela filmen finns på YouTube, plus en del korta väl valda snuttar. Har suttit och skrattat högt ibland ...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hade för mig att jag skrev ett inlägg för en vecka sedan när jag läste det här inlägget, men det kanske aldrig blev ivägskickat?

    SvaraRadera