onsdag, april 15, 2009

Bloggålder!

Jag har precis läst ett inlägg hos en bloggare jag följer! Hon hade fått ett sms från en bekant som tyckte att hon var för gammal för att blogga! Att hennes blogg var kass, för lite stylad, inga foton eller videoklipp till exempel! (Jag kan säga att jag tycker att hennes blogg är väldigt bra!)

Hur gammal ska man vara för att få blogga då? Vad anses som en bra blogg?

Jag går efter vad som skrivs, bilder och annat småkrafs det kommer i andra hand för mig när jag läser. Jag går heller verkligen inte efter ålder! Jag kan tycka att en 15-åring kan skriva väldigt bra och fängslande. Medan jag kan tycka att en i samma ålder som mig är totalt ointressant. Men det fina med bloggar är ju att man kan välja själv vilkas man vill läsa. Det är ju bara att strunta i de man tycker är tråkiga! Utan att man behöva tala om för bloggaren i fråga att hon/han har en "usel" blogg!
Men det har tydligen inte den här männsikan förstått. Utan hon tog det tydligen som sin personliga uppgift att klanka ner på denna blogginnehavare! Konstigt att en del människor beter sig på det viset!

Själv har jag en blogg för att jag tycker att det är roligt att skriva, om det sedan är intressant för andra så är det bara kul, men är det inte det så bryr jag mig inte. Det är jättekul att ha fått kontakt med en massa olika människor, något jag faktiskt inte hade räknat med! Men om någon skulle börja påpeka vilken tråkig blogg jag har och att jag skulle vara för gammal, skulle jag bli rosenrasande, skit i att läsa då!
Var har de för problem?
Antagligen för lite att göra skulle jag tro!

2 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!
    Jag har en blogg för att gillar att skriva och möta nya vänner här på internet. man lär sig mycket om samhället man lever i. Jag skulle aldrig säga något elakt om någons blogg. Bloggen är ju personlig och man gör ju som man vill med den.
    Mycket bra skrivet av dig. Sköt om dig och ha en fortsatt bra dag.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Hej Monica.
    Tack. Du är en god vän. Känns bra när någon försvarar en lite. Finns flera som gjort det efter den dumma människans klavertramp.
    Ha en härlig helg. Massa kramar.

    SvaraRadera