söndag, juli 19, 2009

Lite smått och gott!

Kommer med lite av varje här. Sådant vi gjort senaste dagarna och ........ ja, så där ni vet!

I lördags var vi bjudna på middag nere hos brorsan och Anna, av Annas mamma och pappa! ( För övrigt jättegott!) Men när vi åkte dit så svängde vi ner till sjön hos dem. Simon och Fredrik som var där och grillade ville ha fiskespön. Knäppte lite kort med mobilen.

Utsikt över sjön! En andfamilj!

Båthuset, som vi alltid klättrade upp och låg och solade på när jag var liten. När jag klättrade upp en gång så kom det en humla och snurrade runt mig. Och vad gör jag? Jo jag släpper taget för att vifta bort den och ramlar med ryggen rätt över kanten på en båt som stod nedanför! En liten böj på ryggraden har jag som minne därefter!

En liten vacker Prästkrage!

Här är den gamla lekstugan som brorsan och Anna håller på att restaurera. Den har jag haft mycket kul i när jag växte upp. Hönsgården låg alldeles nedaför stugan och vi (kusiner) smög dit och snodde ägg som vi blandade ut i lera och lekte att det var mat! Undrar hur många ägg vi förstörde på detta vis!!! Tror allvarligt att vi hade fått stryk på riktigt om farmor hade kommit på oss!

Mystisk utomjordisk cirkel i åkern?
Nä, så här snyggt kan det bli på gräsmattan efter Agnes pool!

I dag har Louise varit här hos Lena och lekt. Sara som jag inte sett på några månader, har lyckats gått ner en massa i vikt! Superfin är hon! (Grattis till dig!) Och då kände jag att nu, nu går det inte längre. jag måste göra något åt min vikt jag också! Så nu har jag börjat lite smått. Tog en sväng på cykeln nu i kväll. Cyklade runt Rossbol, en by bortanför oss. Nu är det inte så långt, kanske 4 km och jag fick ju med mig Lena också och då blir det ju mer "fincykling" så att säga. Hon var väldigt duktig faktiskt! Hon stannade inte och gick en enda gång fast det är ganska mycket uppför, i alla fall för en 6-åring! Men som sagt jag behöver lite mer motstånd så att säga om det ska ta något. Får väl försöka säga att jag måste cykla själv först, och sedan köra en finsväng med henne efteråt. Men det blev i alla fall denna tur i kväll + att jag har hållit mig ifrån smörgåsar och dylikt! Nu j-vlar :-]

Rossbols by ligger som i en cirkel eller mer fyrkant kan man säga. Ska man bara förbi så åker man i kanten på byn men man kan, som vi nu med cykeln då, köra in i och runt byn. Och det är väldigt vacker. Många fina gamla hus och gårdar. Vägen runt är en enda lång björkallé! Som jag knäppte på!


Ja, i morgon är det ny jobbvecka. Ska vara på Storsjögläntan nu i 4 veckor. Känns lite spännande och samtidigt jobbigt! Nytt ställe igen + att jag har ingen att fråga för jag är ensam sekreterare där. Men förhoppningsvis så kanske sköterskorna kan hjälpa mig när det uppstår problem! Eller, rättare sagt, hoppas det är sådana problem som sköterskorna kan hjälpa mig med som uppstår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar